Wędkarstwo muchowe - od czego zacząć
Autor: Daniel Grabowski

O tym, że muszkarstwo jest dosyć elitarną i mało znaną metodą połowu nie trzeba chyba nikogo specjalnie przekonywać. Łowienie na fantazyjną sztuczną muszkę i związana z tym niezwykła zjawiskowość sprawiają, że muszkarstwo budzi coraz większe zainteresowanie wędkarzy.

... Morskie szczupaki ze Szwecji cz 2
autor: Michał Wittstock

Ogrom wody trochę nas przytłaczał - nie wiedzieliśmy czego możemy się spodziewać.. więc spokojnie zaczęliśmy od gum.Dosłownie w pierwszych rzutach Tomkowi przy łódce zapina się trotka – niecałe 60cm!

Rozpoczęcie sezonu 2014

Pierwsze zawody w sezonie 2014 za nami. Tym razem miejscem zmagań było ciekawe łowisko Castle Loch. Jak na Szkockie wody, to można je zakwilifikować do tych nielicznych, które i wyglądem i rybostanem przypominają nam nasze rodzime wody.

II MIstrzostwa Spinningowe Fishermann.pl

21 maja 2017 roku odbyły sie II Mistrzostwa fishermann.pl oraganizowane przez Fishermann Angling Club. Zawody te mają za zadanie jednoczenie wędkarzy w Szkocji poprzez integrowanie się, zdrową rywalizację a co najważniejsze mają być dobrą zabawą. Miejscem w którym  odbywała się tegoroczna impreza był Clyde&Forth Canal.

Łososie na końcu świata

Prawie sześć godzin jazdy na północ w totalnie dzikie tereny. Łowiska obraliśmy dużo wcześniej, nastawiając się na pstrąga i łososia. Rzeczka i jeziorko na niedostepnych terenach. Północ Szkocji zawsze nas ciągnie, bo prócz wędkowania można zachwycać się niesamowitą przyrodą i widokami zapierającymi dech. I tym razem Szkocja nas nie zawiodła.

Pogoń za kropkami

29 kwietnia 2017 FISHERMAN ANGLING CLUB z prezesem Danielem Grabowskim na czele zorganizował trzecie z dziesięciu zaplanowanych na ten rok zawodów klubowych.

Lomond Hill - zawody z łodzi

Tym razem członkowie Fishermann Angling Club (ponieważ zawody były prowadzone tylko dla Klubowiczów), mieli za zadanie wytropić rybę z łodzi, co okazało się niełatwym zadaniem.

Bitwa o Rannoch Moor

Drugie w tym roku zawody już za nami. Tym razem byly to spinningowe zawody na otwarcie sezonu pstrągowego. Łowiliśmy w przepięknej scenerii Szkockich wrzosowisk i gór, które jeszcze częściowo pokryte były śniegiem.

..Morskie szczupaki ze Szwecji.. - cz.1

Pierwszy raz o szkierowych szczupakach dowiedziałem się około 15 lat temu. Pamiętam, że artykuł dotyczył rejonu Västervik a informacje o szczupakach upasionych na śledziach rozpaliły moją wyobraźnię.

Ze spiningiem po przez przeciwieństwa losu-Castle Loch

W końcu ruszyliśmy z sezonem 2017. Otwarcie zaplanowaliśmy na 26.02.2017, a miejscem spotkania było nam  wszystkim znane  jezioro Castle Loch. W klubie tez pojawiły się nowe osoby wiec, żeby ich nie zniechęcić  zaprosiliśmy ich na jezioro które nigdy nas nie zawiodło. Jednak było jedno ale.